La promotora de la queixa exposa que es troba en situació de necessitat urgent, atesa la pèrdua imminent del seu habitatge habitual, on resideix amb els seus dos fills menors, com a conseqüència d'un procediment judicial de desnonament. Aquesta persona ha indicat que es considera víctima d'una estafa, atès que ha estat pagant durant un temps una renda de lloguer a una persona que es feia passar pel propietari de l'habitatge quan, per contra, l'habitatge és propietat d'una entitat financera que no ha volgut accedir a cap acord amb la persona interessada respecte de la possibilitat de pactar un lloguer social que garantís la permanència d'aquesta família en l'habitatge i que ha instat, directament, un procediment judicial de desnonament.
En vista d'aquesta informació, i tenint en compte el que estableixen l'article 5.6 i la disposició transitòria segona, apartat segon, de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Badalona que, amb caràcter d'urgència, endegui les actuacions necessàries per donar resposta a la situació d'emergència social en què es troba aquesta família, i que li faciliti l'accés a un habitatge social abans del dia 5 d'octubre o, en tot cas, porti a terme les actuacions necessàries per garantir el seu reallotjament transitori (ja sigui intentant arribar a un acord amb l'entitat financera propietària de l'habitatge que permeti prorrogar la permanència de la família, ja sigui instant davant del jutjat la suspensió del llançament, ja sigui mitjançant qualsevol altra opció residencial que es consideri adient tenint en compte la composició de la família i, molt especialment, la presència d'infants menors d'edat) fins que es prevegi el reallotjament definitiu de la família en un habitatge social.
El Síndic també ha sol·licitat al Departament de Territori i Sostenibilitat la col·laboració de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya en aquest cas.