El promotor de la queixa manifesta que va sol·licitar unes cèdules d'habitabilitat per uns habitatges al municipi de Bellver de Cerdanya i que, després de diverses trucades per conèixer l'estat de tramitació de la seva sol·licitud, li van comunicar que faltava documentació i que la notificació de la manca de documentació s'havia fet a una adreça errònia.
El 7 d'agost de 2012 li van trametre per correu electrònic la resolució emesa el 2 de febrer de 2012 per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, per la qual s'obria un nou expedient de sol·licitud de cèdules d'habitabilitat, ja que els expedients anteriors havien estat tancats per caducitat. El 7 d'agost de 2012 va manifestar a la Direcció General d'Habitatge la seva disconformitat amb l'arxivament dels expedients i amb el fet que hagués de pagar taxes per obrir un expedient nou, quan, segons manifesta, el pas del temps va ser degut a la demora de l'Administració.
Un cop estudiada tota la documentació tramesa per l'Administració, el Síndic ha suggerit al Departament de Territori i Sostenibilitat que:
1. Cal que l'Administració prengui les mesures oportunes per continuar d'ofici amb la tramitació de les cèdules d'habitabilitat que va sol·licitar el promotor atès que no es pot considerar que aquesta persona hagi estat inactiva.
2. Per continuar la tramitació no s'hauria d'exigir de nou el pagament de la taxa atès que el fet imposable no es va portar a terme.