El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resolució del recurs que va interposar contra l'embargament del salari per un deute pendent amb l'Ajuntament de Calonge.
Exposa que el 6 de setembre de 2013 va presentar un recurs, en el qual manifestava que l'embargament vulnerava l'article 8 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i sol·licitava la devolució de la quantitat embargada.
Tot i això, la resolució de 4 d'octubre de 2013 desestima el recurs del promotor, adduint que totes les actuacions en matèria sancionadora i en el procediment executiu s'han notificat correctament, que no consta que l'empresa destinatària de l'ordre d'embargament l'hagi recorreguda i que no correspon la devolució perquè l'embargament s'ha dut a terme per l'impagament de multes.
Un cop analitzada la documentació de què es disposa, el Síndic no considera que s'hagi resolt de forma expressa i motivada aquesta qüestió, ja que entén que el fet que l'empresa destinatària de l'ordre d'embargament no l'hagi impugnat no invalida els motius d'oposició per part del recurrent.
En el supòsit plantejat pel promotor, és aplicable l'article 8.3 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, que estableix que ?les actuacions en matèria d'inspecció o recaptació executiva que s'hagin de dur a terme fora del territori de l'entitat local respectiva en relació amb els ingressos de dret públic propis de l'entitat, les duen a terme els òrgans competents de la comunitat autònoma corresponent quan s'hagin de fer al seu àmbit territorial, i els òrgans competents de l'Estat en un altre cas, amb la sol·licitud prèvia del president de la corporació?.
D'altra banda, el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. La resolució ha de ser motivada i ha de fer referència a totes les qüestions plantejades per la persona interessada.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
D'acord amb això, el Síndic suggereix al Consell Comarcal del Baix Empordà que resolgui de forma expressa i motivada el motiu d'impugnació al·legat pel promotor contra la diligència d'embargament.