Resolució
Q-08392/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Just Desvern a diverses instàncies relatives a la concessió d'un nínxol al cementiri

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Autoritzacions i concessions
Data d'inici 30/09/2015
Data de l'últim moviment 14/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Just Desvern Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de l'Ajuntament de Sant Just Desvern a diverses instàncies que hi ha presentat en relació amb la concessió d'un nínxol al cementiri del municipi.

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Fetes aquestes consideracions, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si encara no ho ha fet, doni resposta a les sol·licituds de la promotora de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/11/2015 Ajuntament de Sant Just Desvern Resolució pendent d'acceptació
29/12/2015 Ajuntament de Sant Just Desvern Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/12/2015 Ajuntament de Sant Just Desvern Resposta a la resolució pendent d'acceptació
12/01/2016 Ajuntament de Sant Just Desvern Irregularitat
14/01/2016 Ajuntament de Sant Just Desvern Seguiment finalitzat