El promotor de la queixa manifesta que l'any 2008 es va inaugurar l'institut Les Vinyes, fet en barracons prefabricats a l'espera de la construcció d'un nou edifici. Després de set cursos escolars, però, encara no s'ha construït el nou centre educatiu, situació que impedeix dur a terme el projecte educatiu en condicions.
El Síndic posa de manifest, en primer lloc, que les condicions de provisionalitat, perllongades en el temps, poden malmetre el dret a una educació de qualitat i en equitat, motiu pel qual reitera la importància de planificar les construccions escolars que es troben en condicions de provisionalitat, malgrat que les dificultats pressupostàries no ho afavoreixin; i en segon lloc, que les restriccions pressupostàries actuals no han d'impedir concretar una temporalització, encara que sigui amb un retard afegit, dels processos constructius i de reforma dels centre s(o de l'aplicació de les solucions alternatives però definitives que escaiguin). Per tant, demana al Departament que faci previsions sobre els processos constructius (o sobre l'aplicació d'aquestes solucions alternatives), de manera que la comunitat escolar corresponent pugui conèixer quan el centre iniciarà l'activitat en les noves instal·lacions.
En aquest cas, el Departament d'Ensenyament es limita a informar que s'estudien diverses alternatives, sense especificar-les ni temporalitzar-les. Per aquest motiu, el Síndic demana al Departament, en primer lloc, que faci un esforç més gran de concreció de les actuacions corresponents per resoldre la situació de provisionalitat de les instal·lacions del centre, encara que aquesta concreció sigui provisional i supeditada a canvis pressupostaris futurs; en segon lloc, que l'informi de quines són les diferents alternatives que està estudiant per donar solució a la situació del centre; i en tercer lloc, que l'informi de les dades de preinscripció i matrícula als instituts del municipi en el procés d'admissió d'alumnat corresponent al curs 2015/2016, per saber si aquesta situació de provisionalitat afecta el projecte educatiu del centre i la demanda escolar.