El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la supressió d'una plaça del servei d'administració a l'institut Ferran Casablancas, de Sabadell, amb efectes des del setembre de 2012.
Exposa que com a resultat d'aquesta mesura, el personal de secretaria de l'institut, que actualment té 1002 alumnes inscrits, es veu desbordat de feina, la qual cosa origina moltes dificultats tècniques i retards, sobretot en temps de matrícules i avaluacions.
Sembla que la direcció del centre ha fet diverses gestions amb el Departament d'Ensenyament, però que mai no se'ls ha justificat l'eliminació d'aquesta plaça. D'altra banda, addueix que en un consell escolar que va tenir lloc el 30 de juny de 2013 es va decidir emetre un recurs d'alçada per requerir que es complís la normativa, ja que consideren que els pertoca tres administratius atès que superen els 900 alumnes. Tot i això, encara no han rebut resposta.
En vista del contingut de l'informe del Departament d'Ensenyament, el Síndic suggereix que es doni resposta a l'escrit que va presentar el promotor en relació amb aquest assumpte. Quan va presentar aquesta petició l'interessat actuava en representació del consell escolar i, per tant, no era una persona aliena al centre sinó un membre de la comunitat educativa que actuava en representació d'un dels òrgans de govern de l'institut.
D'altra banda, tant la normativa reguladora del procediment administratiu com la que regula el dret de petició estableixen el deure de les administracions públiques de donar resposta a les sol·licituds dels ciutadans en el termini de tres mesos de la data de presentació, amb independència de l'àmbit d'actuació de l'administració en què recaigui i la potestat que s'estigui exercint o el fet que s'hagi informat la direcció del centre.