Resolució
Q-08574/2013 Manca d'actuació suficient dels serveis socials de Premià de Dalt davant la situació de les persones que tenen concedida l'ajuda per aliments i han d'acudir als punts de distribució d'aliments

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 03/12/2013
Data de l'últim moviment 26/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Dalt Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació suficient dels serveis socials de Premià de Dalt davant la situació de les persones que tenen concedida l'ajuda per aliments i han d'acudir als punts de distribució d'aliments.

Segons manifesta, les persones beneficiàries d'aquest ajut s'han queixat en nombroses ocasions que sovint hi ha canvis en el procediment d'organització de les cues, en els horaris de repartiment i en la manera com es reparteixen els aliments. 

Indica que l'Ajuntament de Premià de Dalt va programar una reunió de coordinació per tractar aquest assumpte, però que es va anul·lar i va indicar que no està previst fer cap actuació.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament que el servei de menjador social és una prestació garantida d'acord amb el que preveu la Cartera de Serveis Socials i que ha de proporcionar, de forma temporal, àpats elaborats a persones i famílies amb greus necessitats socials i que necessiten ajuda per a la subsistència. S'ha d'assegurar que les famílies reben una dieta adequada i una atenció social que permeti elaborar i activar un pla d'intervenció amb les persones i/o famílies.

Tant pel que fa als requisits d'accés al servei com a la garantia de sanitat, higiene, conservació, varietat i equilibri dietètic que s'ha de proporcionar per mitjà dels menús que s'ofereixen, s'entén que l'Administració competent ha de fer un seguiment i un control per tal que el servei es desenvolupi en el marc d'aquestes garanties.

El Síndic, doncs, considera que l'organització en la distribució dels aliments, atès que el control i detecció dels casos que compleixen els requisits per ser beneficiaris del servei de menjador social es fa des dels serveis socials municipals, també s'ha de coordinar i supervisar des de l'Administració municipal, com sembla que s'està fent des de la Taula d'Inclusió Social de Premià de Mar conjuntament amb Premià de Dalt.

En aquest sentit, aquesta institució suggereix a l'Ajuntament de Premià de Dalt que, per tal de facilitar la tasca de les organitzacions i entitats que presten el servei de distribució d'aliments solidaris, i amb coordinació dels serveis socials municipals que canalitzen i controlen la demanda, faciliti pautes per elaborar protocols d'atenció i serveis comuns, derivació de situacions de conflicte i gestió i distribució d'aliments entre punts de distribució i entitats per tal de garantir la dieta equilibrada que garanteix la Cartera de Serveis Socials en aquest municipi.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/12/2013 Ajuntament de Premià de Dalt Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/01/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/04/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Resolució pendent d'acceptació
19/05/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/07/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/10/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la resolució pendent d'acceptació
19/12/2014 Ajuntament de Premià de Dalt Irregularitat
22/05/2015 Ajuntament de Premià de Dalt Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/06/2015 Ajuntament de Premià de Dalt Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/06/2015 Ajuntament de Premià de Dalt Seguiment finalitzat