El promotor de la queixa exposa que va presentar diverses instàncies entre els mesos de juliol, agost i setembre de 2015 a l'Ajuntament de Barcelona que no han estat contestades.
El Síndic ha constatat que el volum d'instàncies presentades pel promotor és molt elevat i comprèn que això dificulta que es pugui donar una resposta a cadascuna de les qüestions que planteja. Tot i això, davant d'aquestes situacions potser convindria canalitzar la labor cívica del ciutadà perquè alhora pugui ser profitosa per a les tasques de control, manteniment i supervisió que, indistintament, han de dur a terme l'Àrea d'Espais Públics i Mobilitat i l'Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat. A banda d'això, cal destacat que entre totes les instàncies presentades, n'hi ha una en què el promotor demana poder mantenir una entrevista amb el regidor de Via Pública i que no consta que hagi estat atesa.
En vista d'aquestes consideracions, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que estudiï la possibilitat d'implementar algun mecanisme perquè els avisos o reclamacions que hi adrecin els ciutadans sobre el manteniment dels serveis i control de l'espai urbà puguin ser canalitzades a través d'una altra eina de col·laboració més dinàmica i profitosa, en benefici del mateix ajuntament i de la ciutadania.
Pel que fa a l'elevat nombre d'instàncies presentades pel promotor pendents de resoldre, el Síndic recomana que s'atengui al més aviat possible la seva sol·licitud d'entrevista, cursada ja fa més de tres mesos, a fi de poder tractar-les i establir provisionalment, mentre no s'implementi un mitjà d'avís d'incidències més àgil, algun mecanisme de col·laboració per canalitzar de forma efectiva la seva labor cívica.