Resolució
Q-08624/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a diverses instàncies relatives a possibles mancances de manteniment i control de l'espai urbà

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 08/10/2015
Data de l'últim moviment 23/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa exposa que va presentar diverses instàncies entre els mesos de juliol, agost i setembre de 2015 a l'Ajuntament de Barcelona que no han estat contestades. 

El Síndic ha constatat que el volum d'instàncies presentades pel promotor és molt elevat i comprèn que això dificulta que es pugui donar una resposta a cadascuna de les qüestions que planteja. Tot i això, davant d'aquestes situacions potser convindria canalitzar la labor cívica del ciutadà perquè alhora pugui ser profitosa per a les tasques de control, manteniment i supervisió que, indistintament, han de dur a terme l'Àrea d'Espais Públics i Mobilitat i l'Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat. A banda d'això, cal destacat que entre totes les instàncies presentades, n'hi ha una en què el promotor demana poder mantenir una entrevista amb el regidor de Via Pública i que no consta que hagi estat atesa.

En vista d'aquestes consideracions, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que estudiï la possibilitat d'implementar algun mecanisme perquè els avisos o reclamacions que hi adrecin els ciutadans sobre el manteniment dels serveis i control de l'espai urbà puguin ser canalitzades a través d'una altra eina de col·laboració més dinàmica i profitosa, en benefici del mateix ajuntament i de la ciutadania. 

Pel que fa a l'elevat nombre d'instàncies presentades pel promotor pendents de resoldre, el Síndic recomana que s'atengui al més aviat possible la seva sol·licitud d'entrevista, cursada ja fa més de tres mesos, a fi de poder tractar-les i establir provisionalment, mentre no s'implementi un mitjà d'avís d'incidències més àgil, algun mecanisme de col·laboració per canalitzar de forma efectiva la seva labor cívica.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/11/2015 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/12/2015 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2015 Ajuntament de Badalona Resolució pendent d'acceptació