El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet de rebre una resposta de l'oficina d'atenció al ciutadà de Granollers en castellà a una consulta que havia formulat en català. Tot i que se li van explicar les raons per les quals la resposta inicial se li havia donat en llengua castellana, se li va demanar que fes una petició expressa si volia que se li facilités la traducció al català.
El Síndic recorda que d'acord amb l'article 9 de la Llei de política lingüística el català ha de ser la llengua normalment emprada per l'Administració local a Catalunya en les comunicacions i les notificacions adreçades a les persones residents en l'àmbit lingüístic català, sens perjudici del dret de la ciutadania rebre-les en castellà si així ho demanen.
Per tant, demana a l'Ajuntament de Granollers que doni les ordres oportunes per tal que, en endavant, es respecti el règim legal vigent sobre l'ús de la llengua de les administracions públiques catalanes, sense exigir a la ciutadania que demani expressament la traducció al català de les comunicacions o les notificacions que se'ls adrecin.