Resolució
Q-08637/2015 Queixa per la resposta en castellà de l'oficina d'atenció al ciutadà de Granollers a una consulta formulada en català

Matèries
Cultura i llengua
Vulneració dels drets dels catalanoparlants
Data d'inici 08/10/2015
Data de l'últim moviment 24/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Granollers Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet de rebre una resposta de l'oficina d'atenció al ciutadà de Granollers en castellà a una consulta que havia formulat en català. Tot i que se li van explicar les raons per les quals la resposta inicial se li havia donat en llengua castellana, se li va demanar que fes una petició expressa si volia que se li facilités la traducció al català. 

El Síndic recorda que d'acord amb l'article 9 de la Llei de política lingüística el català ha de ser la llengua normalment emprada per l'Administració local a Catalunya en les comunicacions i les notificacions adreçades a les persones residents en l'àmbit lingüístic català, sens perjudici del dret de la ciutadania rebre-les en castellà si així ho demanen.  

Per tant, demana a l'Ajuntament de Granollers que doni les ordres oportunes per tal que, en endavant, es respecti el règim legal vigent sobre l'ús de la llengua de les administracions públiques catalanes, sense exigir a la ciutadania que demani expressament la traducció al català de les comunicacions o les notificacions que se'ls adrecin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/10/2015 Ajuntament de Granollers Resolució pendent d'acceptació
16/11/2015 Ajuntament de Granollers Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/11/2015 Ajuntament de Granollers Irregularitat
24/11/2015 Ajuntament de Granollers Seguiment finalitzat