El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social que va presentar el 18 de setembre de 2015 al Departament de Benestar Social i Família contra la resolució de data 5 d'agost de2015 per la qual es qualifica el seu grau de disminució.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 71.5 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre reguladora de la jurisdicció social, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de quaranta-cinc dies comptadors des de la data en què la reclamació ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació prèvia presentada pel promotor, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat els terminis legalment establerts.