La promotora de la queixa exposa que ha iniciat diversos tràmits per poder accedir a la seva història clínica, però que no se li han lliurat tots els documents que la conformen
La Llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets d'informació concernent la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica, regula quin ha de ser el contingut de la història clínica i qui hi pot accedir, entre altres qüestions relacionades. També determina que el pacient té dret a accedir a la documentació de la seva història clínica i a obtenir una còpia de les dades que hi figuren, amb les reserves que es preveuen. D'això se'n desprèn, doncs, que el pacient ha de poder accedir a tots els documents que conformen la història clínica.
La Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de la autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d'informació i documentació clínica, especifica que la seva finalitat principal és facilitar l'assistència sanitària, deixant constància de totes les dades que, sota criteri mèdic, permetin el coneixement veraç i actualitzat de l'estat de salut. També fa referència al dret del pacient que quedi constància en el suport més adequat de la informació obtinguda en tots els seus processos assistencials, tant en l'àmbit de l'atenció primària com de l'especialitzada.
Atesa aquesta previsió legal i atès que la persona interessada considera que no se li ha facilitat accés a la totalitat de la documentació que conforma la seva història clínica, malgrat haver-ho demanat, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es revisi la petició de la promotora i se li facilitin tots els documents de la seva història clínica des del 2009 fins a l'actualitat.