La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la situació infraestructural de l'escola Paco Candel, de l'Hospitalet de Llobregat, que considera que no reuneix les condicions adequades per als alumnes.
Exposa que el centre es troba en mòduls prefabricats de manera provisional i no s'hi ha fet l'ampliació necessària per acollir la matriculació de cinquanta-dos nous alumnes. En conseqüència, s'han hagut d'habilitar dues aules a les antigues sales de psicomotricitat i biblioteca escolar, i durant el curs 2013/2014 els alumnes duen a terme aquestes activitats fora de l'escola, a l'equipament municipal de la plaça Europa.
Segons indica, l'Associació de Famílies dels Alumnes es va oposar a aquesta mesura i la Comissió d'Ensenyament i Universitats del Parlament de Catalunya va instar el Govern a instal·lar un mòdul per al curs 2013/2014 i dotar l'escola dels espais suficients per a les activitats de psicomotricitat i espai de biblioteca.
Sembla, però, que malgrat aquesta resolució no hi ha data per a la instal·lació del mòdul i sembla que la intenció del Departament d'Ensenyament és posposar-ne la instal·lació fins a l'estiu de 2014, un cop finalitzat el curs.
El Departament d'Ensenyament assenyala que, a fi i efecte de garantir que l'alumnat escolaritzat al centre pogués dur a terme les activitats de psicomotricitat i biblioteca en l'espai adient, es va acordar amb l'Administració local l'ús d'un espai del centre cívic del barri, ja que el solar on estan ubicats els mòduls confronta amb el solar on està situat aquest centre cívic. També assenyala que està previst que durant el curs escolar 2013/2014 s'instal·li un nou mòdul al centre educatiu per donar resposta a les necessitats d'escolarització, dur a terme les activitats comunes i poder iniciar el curs escolar 2014/2015 amb tota normalitat.
El Síndic recorda que la biblioteca, la sala de psicomotricitat i altres espais comuns formen part dels requisits mínims que el marc normatiu vigent estableix que han de complir els centres educatius. Entre aquests requisits hi ha la ubicació de les instal·lacions en espais destinats exclusivament a ús escolar (encara que es puguin utilitzar fora de l'horari escolar per a altres activitats educatives), i disposar d'espais apropiats per a les reunions d'associacions d'alumnes i mares i pares d'alumnes, biblioteca i una sala polivalent. Els requisits materials constitueixen un factor relacionat amb la garantia de qualitat i s'haurien d'observar, també, en els centres constituïts amb mòduls provisionals.
En aquest sentit, la instal·lació del mòdul a què es refereix la promotora no hauria de demorar-se, ja que les mesures adoptades constitueixen solucions parcials però no compleixen els requisits esmentats.