El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació dels serveis socials de l'Ajuntament de Sant Just Desvern.
Concretament, es queixa de la desatenció rebuda per part dels serveis socials i de la manca de col·laboració en l'elaboració del pla individual d'atenció a la dependència corresponent a la seva mare.
El promotor de la queixa ha tramès al Síndic una resolució de sobreseïment de les diligències prèvies incoades pel Jutjat d'Instrucció número 2 d'Esplugues del Llobregat amb relació a l'objecte de la seva queixa.
Atès que la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, en l'article 38 d), disposa clarament que aquesta institució no pot intervenir amb relació a queixes que hagin estat objecte de resolució judicial, el Síndic no es pronunciarà amb relació a l'actuació anterior a la resolució.
No obstant això, s'ha suggerit al promotor que sol·liciti una nova cita perquè se l'atengui i pugui canalitzar les propostes concretes amb relació a la problemàtica que pateix, sempre que faciliti el tracte amb els professionals que l'atenguin i compleixi amb el pla de treball que es proposi.
De tota manera, el Síndic entén que l'atenció dels serveis socials s'ha de garantir si l'usuari compleix aquests deures de respecte, i que s'ha d'intentar per mitjà del desplegament dels recursos i mitjans de què es disposa que la relació amb la persona interessada estigui basada en el compromís i l'ajuda i no en l'exigència.