El promotor de la queixa exposa que va sol·licitar una portabilitat del seu servei de telefonia fixa i Internet ADSL de Movistar a una altra companyia, després de comprovar que no tenia associada cap tipus de permanència. No obstant això, el dia 10 de setembre de 2014 va rebre una factura de Movistar per import de 31,46 euros per no haver lliurat el ?router?.
Atès que el promotor exposa que el va lliurar el dia 8 de setembre de 2014 i que no ho va fer abans perquè l'operador que el va atendre no li ho va comunicar, demana que Movistar anul·li aquesta factura i que exclogui les seves dades personals dels arxius de solvència econòmica.
L'empresa de telefonia Movistar indica que no és procedent l'anul·lació del deute de 31,46 euros i, per tant, tampoc l'exclusió de les dades personals dels arxius de solvència econòmica, perquè el promotor no va lliurar el ?router? dins del termini fixat per fer-ho.
El Síndic, però, posa de manifest que el promotor va lliurar el ?router? abans de la data en què Movistar va facturar l'import de 31,46 euros, la qual cosa demostra que ha actuat de bona fe. També cal tenir en compte que els fets van ocórrer en període de vacances.
Per tot això, el Síndic suggereix a Movistar que torni a analitzar aquesta qüestió i que, en cas que no anul·li l'import de penalització, retorni el ?router? promotor, atès que és de justícia que si el paga en pugui disposar.