La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la definició dels ajuts al transport públic per a persones en situació d'atur.
Exposa que va sol·licitar a TMB l'ajut al transport public per a persones en situació d'atur, i que la van informar que necessitava el certificat de participació activa a accions ocupacionals. Per obtenir aquest certificat es va adreçar al Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), on li van dir que havia d'estar fent un curs o ser atesa per un orientador de treball. Tot i això, exposa que a Barcelona ciutat no hi ha cursos per fer, i que atès que ella ja ha fet molta formació no la podia atendre un orientador.
Per tant, es queixa que hi hagi una ajuda al transport per a persones desocupades però que no es pugui obtenir en totes les situacions d'atur.
El Síndic ja ha fet diversos suggeriments de millora de la definició d'aquest tipus d'ajuts en altres ocasions,
Així doncs, amb l'objectiu de facilitar la mobilitat a les persones en situació d'atur en procés de cerca de feina, suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que valori de nou l'adopció de les mesures adients per modificar la definició dels ajuts al transport públic a les persones en situació d'atur de manera que es puguin atendre situacions com la que exposa la promotora d'aquesta queixa.