La promotora de la queixa exposa que el 14 de març de 2014 va sol·licitar la prestació econòmica de caràcter universal per naixement, adopció, tutela o acolliment simple, que li va ser denegada al juny de 2014. El 18 de juny del mateix any va presentar recurs d'alçada en què al·legava que la documentació i la informació que se li va donar era incorrecta. L'11 de juny de 2015 es va dictar la resolució del recurs i la mateixa Administració reconeix que ?tenint en compte que a la sol·licitud només s'indicava un únic fill i no es tractava d'un naixement múltiple, l'òrgan gestor va reconvertir aquesta sol·licitud en una sol·licitud d'ajut econòmic sotmès al nivell d'ingressos de la unitat familiar, i la va tramitar en relació amb la convocatòria de l'any 2013. Aquesta era l'única convocatòria vigent d'ajuts a infants en la data de presentació de la sol·licitud, d'acord amb la normativa (Disposició final 1 de l'Ordre BSF/91/2013 i disposició derogatòria de l'Ordre BSF/62/2014), ja que la convocatòria corresponent a l'any 2014 no entrava en vigor fins l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), 15 de març de 2014 (Disposició final de l'Ordre BSF/62/2014)?.
En aquest sentit, s'entén que el Departament de Benestar Social i Família va detectar l'error material en què havia incorregut la persona interessada a l'hora de presentar un formulari de sol·licitud d'ajut erroni, atès que no es tractava d'un part múltiple, però, seguidament, l'òrgan gestor va reconvertir la seva sol·licitud en un ajut corresponent a una convocatòria de l'any 2013, fet que en cap cas beneficiava la promotora .
En conseqüència, el Síndic demana al Departament que revisi la tramitació de la sol·licitud d'ajut econòmic sotmès al nivell d'ingressos de la unitat familiar de la promotora, tenint en compte les al·legacions que va presentar i en les quals posava de manifest la seva voluntat d'acollir-se a la convocatòria de l'any 2014.