El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat a la manca de resposta a la petició que va fer en data 5 de novembre de 2013 per mitjà de la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona sobre el nou itinerari del bus 41 arran de les recents modificacions de la xarxa de bus. Exposa que només ha rebut un missatge de resposta automàtic.
La resposta de l'Ajuntament de Barcelona no indica res sobre l'escrit de resposta que s'ha donat al promotor, i es limita a informar que s'ha traslladat el seu suggeriment als serveis operatius d'autobusos perquè en facin una valoració, atès que ?aquest projecte de reformulació de l'actual xarxa d'autobusos de Barcelona, que es va implantant de manera gradual, no està tancat?.
En vista d'això, el Síndic recorda que el dret a una bona administració recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre d'altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què una persona és part interessada.
En aquest sentit, l'article 53 de la mateixa Llei determina l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades.
Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que adopti les mesures adients per tal de donar resposta a la petició sobre la xarxa d'autobusos que el promotor va fer en data 5 de novembre de 2013 per mitjà de la pàgina web municipal.