Resolució
Q-09135/2013 Disconformitat amb la resolució d'un contracte per part d'Endesa

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 20/12/2013
Data de l'últim moviment 10/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que Endesa li va suspendre el subministrament per impagament de factures i que, en data 19 de desembre de 2013, es va retirar el comptador. Tot i que posteriorment ha satisfet totes les factures i ha demanat una alta nova, els tràmits es demoren i demana que s'agilitzi el procés d'alta.

Contingut

L'article 90.1 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, estableix que ?la interrupció del subministrament per impagament o per alguna de les causes establertes en la present secció durant més de dos mesos des de la data de suspensió, determinarà la resolució del contracte de subministrament o accés?. Endesa, doncs, no ha respectat els terminis per resoldre el contracte, ja que va suspendre el subministrament en data 6 de novembre de 2013 i va resoldre el contracte de subministrament en data 11 de desembre de 2013. 

En conseqüència, el client es va veure obligat a sol·licitar una nova alta i a satisfer unes despeses addicionals per disposar de nou de subministrament elèctric. 

Per tant, el Síndic suggereix a Endesa que no demani al client que satisfaci els imports inherents a la nova alta, i que la seva sol·licitud d'alta s'atengui al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/01/2014 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/01/2014 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2014 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
13/03/2014 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/03/2014 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
13/05/2014 ENDESA Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/05/2014 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/07/2014 ENDESA Irregularitat