Resolució
Q-09194/2013 Disconformitat amb l'Ajuntament de Barcelona per la tramitació d'un expedient administratiu relatiu a un gual

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 24/12/2013
Data de l'últim moviment 18/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, en representació d'una empresa, manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Barcelona per la tramitació d'un expedient administratiu relatiu a un gual. 

Exposa que es va requerir a l'empresa que fes obres a l'accés a un local per adequar les característiques del gual a la normativa aplicable, però manifesta que si el gual no s'ajusta als requisits establerts per la normativa és a causa d'una obra pública que es va dur a terme fa anys. Per tant, considera que no corresponia a l'empresa assumir el cost de les obres necessàries per adaptar de nou el gual a la normativa.

Tot i això, a finals de 2011 l'empresa va decidir adequar el gual i valorar posteriorment la possibilitat de reclamar l'import de les obres. El desembre de 2012 van sol·licitar instruccions sobre les obres d'adequació necessàries. Tot i això, no van obtenir resposta fins que el mes de juliol de 2013 van rebre un requeriment que es remetia a una ordre prèvia i els donava el termini de quinze dies per dur a terme les obres d'adequació del gual, i els advertia de la imposició de multes coercitives en cas d'incompliment. 

Finalment, es queixa que, tot i que van fer l'obra dins del termini indicat, van sol·licitar el canvi de nom del gual i que se'ls confirmés que s'ajustava ja a la normativa, però tampoc no han rebut resposta.

Contingut

Segons el Districte de Sarrià-Sant Gervasi, després de comprovar que el gual havia estat adaptat a la normativa, es va emetre  una diligència d'arxivament que encara estava pendent de notificació a la persona interessada.

El Síndic recorda que el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert s'integra en el dret dels ciutadans a una bona administració (article 22.1. d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic de les administracions públiques de Catalunya), i que l'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que qualsevol notificació s'ha de tramitar dins del termini de deu dies a partir de la data en què l'acte s'hagi dictat.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que agiliti la notificació de la diligència d'arxivament a la promotora de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/03/2014 Districte de Sarrià-Sant Gervasi Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2014 Districte de Sarrià-Sant Gervasi Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2014 Districte de Sarrià-Sant Gervasi Segona reiteració / Obstaculització
17/10/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/10/2014 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
16/12/2014 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/03/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/03/2015 Ajuntament de Barcelona Irregularitat
18/03/2015 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat
18/03/2015 Districte de Sarrià-Sant Gervasi Irregularitat