El Síndic posa de manifest que des de la data de recepció de la denúncia per part del Col·legi fins al dia d'avui, en què s'ha informat que l'expedient es troba en tramitació, ha transcorregut gairebé un any sense que la Junta de Govern hagi acordat un determini sobre aquest assumpte.
Si bé els estatuts del Col·legi no estableixen un termini per concloure el període d'informació reservada, el termini transcorregut en aquest cas no es considera raonable per a la tramitació d'un procediment d'aquesta naturalesa, ja que no sembla que la tramitació sigui complexa ni que hi hagi causes organitzatives que justifiquin una demora en la resolució d'aquest expedient.
Així, d'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges el 2 de setembre de 2009, aquesta institució insisteix en el principi segons el qual la tramitació administrativa s'ha de fer d'acord amb els principis d'economia, celeritat, eficàcia, eficiència i simplicitat, preservant les garanties i els drets de defensa de les persones interessades i, en cas de circumstàncies excepcionals que impedeixin respondre dins de termini, s'ha d'informar la persona interessada dels motius de la demora.
De conformitat amb aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Col·legi de Metges de Barcelona que prengui les mesures oportunes perquè la Junta de Govern resolgui l'expedient de referència al més aviat possible i la notifiqui degudament al promotor.