Resolució
Q-09210/2014 Queixa relativa als horaris i la durada del servei de transport escolar que utilitza un infant amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Problemes de salut i/o discapacitat en l'infant
Data d'inici 24/11/2014
Data de l'últim moviment 25/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci d'Educació de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa exposa que el seu fill pateix una paràlisi cerebral severa amb un 90% de discapacitat. Des dels dos anys, i per dictamen de l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP), està escolaritzat en un centre educatiu de Barcelona, i la seva mare considera que la durada del trajecte de transport escolar fins al centre és excessiva, ja que recullen l'infant a les 8 del matí i no arriba al centre educatiu fins a les 9.30 hores. La promotora demanava que es modifiqués la ruta per tal que el seu fill no fos el primer a ser recollit pel servei de transport.

El Consorci d'Educació de Barcelona ha informat que es va oferir a la promotora dues possibles alternatives: la primera era la que ja s'havia fet servir abans de la utilització del transport escolar, és a dir, utilitzar el transport privat dels pares de l'alumne i pagar-los el quilometratge del trajecte; la segona era compartir un taxi pagat pel Consorci amb un altre alumne. En aquesta segona opció, l'alumne havia d'anar acompanyat per un adult. Segons s'indica, la mare va desestimar les dues opcions. El Consorci fa avinent també que la durada del transport escolar s'adequa generalment al que fixa la normativa, tot i que l'estat del trànsit al matí pot modificar de vegades el temps de trajecte. 

El Síndic recorda que d'acord amb l'article 4.1 b) del Decret 161/1996, de 14 de maig, pel qual es regula el servei escolar de transport per tal de facilitar el desplaçament de l'alumnat en l'educació obligatòria, s'ha de procurar que la durada del trajecte, tant a l'anada com a la tornada, no excedeixi els 45 minuts. La promotora assegura que el seu fill triga una hora i mitja per fer el trajecte amb el servei del matí.

Un cop estudiada tota la informació de què es disposa, el Síndic no observa irregularitat en l'actuació del Consorci, però li demana que segueixi tractant aquesta qüestió amb l'actual directora del centre educatiu per intentar donar a la família la millor opció de servei a les necessitats del seu fill.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/12/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/02/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/03/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/06/2015 Consorci d'Educació de Barcelona No irregularitat
25/06/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Seguiment finalitzat