Resolució
Q-09224/2013 Disconformitat amb l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per la convocatòria de ple extraordinari i urgent de 13 de desembre de 2013, desconvocat pocs minuts abans de l'hora assenyalada per iniciar la sessió

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 24/12/2013
Data de l'últim moviment 16/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, regidor municipal de Sant Andreu de Llavaneres, manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament convoqués un ple extraordinari i urgent el dia 13 de desembre de 2013, per a l'aprovació definitiva de les ordenances fiscals del 2014 i resolució de les al·legacions presentades per un dels grups municipals, i que se suspengués el mateix dia 13, uns minuts abans de l'hora de la convocatòria.

Contingut

Pel que fa a la suspensió de la convocatòria, l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres addueix raons personals i tècniques, concretament l'afectació de modificacions en la regulació de l'IBI que afectaven les previsions de les ordenances fiscals. 

Tot i això, cal tenir en compte que aquesta era una qüestió que havia de valorar el Ple, com a primer punt de l'ordre del dia de la sessió extraordinària i urgent, de conformitat amb l'article 7.3 del Reglament orgànic municipal i d'acord amb l'article 79 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals. En desconvocar la reunió minuts abans de l'inici de la sessió es va impedir al Ple l'exercici d'aquesta funció d'apreciació de la urgència de la convocatòria.

Cal tenir en compte també que la sessió es va desconvocar pocs minuts abans de l'hora prevista per a l'inici, quan una bona part dels regidors ja es trobaven presentats a la sala, de manera que no es pot considerar tampoc que amb la decisió de desconvocar el ple es pretengués evitar un desplaçament innecessari als regidors. 

El Síndic demana a l'Ajuntament que tingui en compte aquestes consideracions per a futures convocatòries.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/01/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/05/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resolució pendent d'acceptació
27/06/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
07/07/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Resposta a la resolució pendent d'acceptació
15/07/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Irregularitat
16/07/2014 Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Seguiment finalitzat