Resolució
Q-09224/2014 Queixa relativa al tracte dispensat per una doctora de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i Sanitàries

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 25/11/2014
Data de l'últim moviment 05/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte dispensat per la doctora que la va atendre el dia 11 de novembre de 2014 a les dependències de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (en endavant ICAMS).

A banda del tracte rebut, la promotora exposa que arran de l'exploració efectuada i el moviment que la doctora li va demanar que fes amb el braç, l'endemà va haver d'acudir als serveis d'urgències de traumatologia de l'Hospital de la Vall d'Hebron per una reagudització del dolor a l'espatlla.

El Departament de Salut ha tramès un informe que inclou les al·legacions de la doctora i s'informa sobre la seva actuació. Pel que fa al fons de la qüestió s'entreveu, com sempre passa en aquests casos, les versions oposades entre la metgessa i la persona interessada, la qual cosa fa difícil poder jutjar objectivament els fets ocorreguts en les visites d'avaluació. Tot i això, el Síndic ha recordat en diverses ocasions al Departament de Salut que cal actuar amb amabilitat i deferència en el tracte dels professionals que treballen a l'ICAMS. 

D'altra banda, atès que, segons el Departament de salut, la metgessa de qui es queixa la persona interessada ha tingut set queixes més pel mateix motiu durant l'any 2014, el Síndic recorda al Departament els compromisos de l'ICAMS amb els ciutadans, relatius a la necessitat de prestar-los un tracte considerat i deferent, tractar-los de manera respectuosa i educada i facilitar-los la informació necessària en tot moment, i la necessitat d'adoptar les mesures idònies per corregir les possibles actuacions conflictives. 

Per això, atès que s'han reconegut els problemes de tracte i comunicació entre la professional i la persona interessada, i atès que hi ha set queixes més sobre la mateixa professional durant l'any 2014 sense que hagi millorat  la seva actuació, el Síndic suggereix que es corregeixi el tracte poc deferent d'aquesta doctora amb els pacients, i que des de la Direcció es revisi i es corregeixi, si escau, l'actitud de la doctora en l'atenció que presta als ciutadans, i que s'estudiï la conveniència d'obrir un expedient informatiu i, si escau, disciplinari.

El Síndic també suggereix que s'adoptin les mesures organitzatives necessàries per tal que els professionals siguin els més idonis per atendre els pacients, amb la preparació corresponent i una formació específica en habilitats comunicatives i de tracte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/12/2014 Gerència Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (ICAMS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2015 Gerència Institut Català d'Avaluacions Mèdiques i Sanitàries (ICAMS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/03/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/05/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
06/07/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
21/07/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/10/2015 Departament de Salut Irregularitat
05/10/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat