El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció per haver formalitzat un contracte de treball.
De la documentació que aporta es desprèn que en data 16 de setembre de 2013 els seus serveis socials de referència van enviar un informe de modificació a la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom per la incorporació d'un nou membre a la unitat familiar arran el naixement d'un fill. També es demanava la represa de la part proporcional de la prestació perquè el promotor percep una prestació de l'INEM, ja que la situació familiar és molt precària.
Segons la informació facilitada sobre aquest cas, en data 19 de febrer de 2014 es va resoldre l'extinció de la prestació perquè els serveis socials havien comunicat que el promotor no estava empadronat en cap domicili de Catalunya.
L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, però, ha tramès un informe segons el qual el promotor figura empadronat a Santa Coloma de Gramenet des del 200, i assenyala que en cap moment els serveis socials van informar sobre la baixa en el padró. Sembla, doncs, que l'extinció de la prestació es va acordar sense haver confirmat, com caldria, les dades en què es basava aquesta decisió i sense haver donat audiència a la persona interessada.
En conseqüència, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi les actuacions dutes a terme en aquest procediment, que revoqui la resolució d'extinció de la prestació a nom del promotor i que dicti la resolució que correspongui d'acord amb la proposta de represa efectuada pels serveis socials el setembre de 2013.