La promotora de la queixa exposa que el seu fill té diagnosticat un retard psicomotor i de llenguatge i presenta trets autistes amb dèficit d'atenció i dispersió. El 29 de setembre de 2015, va plantejar per escrit a l'Ajuntament de Salt les necessitats educatives especials del seu fill i va sol·licitar la contractació d'un professional que estimulés el desenvolupament global de l'infant i cobrís les hores d'activitats en què requeria més atenció. Encara no ha rebut resposta escrita però sembla que se li ha comunicat verbalment que s'ha denegat la seva petició.
Un cop estudiat a fons aquest assumpte, el Síndic fa els suggeriments següents:
1. Que l'EAP, la Inspecció educativa i la direcció del centre, en col·laboració amb l'Administració local, valorin les necessitats educatives especials d'aquest alumne i determinin quines mesures de suport educatiu i d'organització dels recursos del centre cal endegar per garantir l'atenció adequada de les seves necessitats.
2. Que l'Ajuntament de Salt, amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament, apliqui les mesures que siguin necessàries per garantir l'atenció adequada de les necessitats educatives especials d'aquest alumne.
3. Que el Departament d'Ensenyament trameti al Síndic còpia dels informes elaborats pels Serveis Educatius sobre aquest cas.