El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el Departament de Benestar Social i Família per la manca de pagament de la prestació per infant a càrrec que va tramitar l'any 2010. Exposa, a més, que ha desaparegut la informació sobre el seu expedient que fins fa uns mesos apareixia a la seva carpeta personal de la web gencat.cat.
El Departament de Benestar Social i Família informa que el propòsit de la Secretaria de Família és fer efectives, al més aviat possible i d'acord amb els recursos existents, les prestacions aprovades. Tot i això, d'acord amb el segon paràgraf de la disposició addicional vint-i-sisena de la Llei 1/2014, de 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya, per a l'any 2014 "l'abonament de les prestacions econòmiques universals per infants a càrrec meritades i no percebudes el dia de l'entrada en vigor d'aquesta llei es pot ajornar fins a un termini de cinc anys a comptar de la data de resolució ferma del reconeixement exprés?.
Tot i això, tenint en compte el valor i la importància que la llei atribueix a les polítiques de protecció econòmica de les famílies, el Síndic considera que l'Administració pública ha d'actuar per tal d'assegurar que els ajuts i les prestacions econòmiques a les famílies es fan efectius dins un termini de temps raonable des de la seva concessió. En aquest cas, s'entén que la família ha de poder rebre les prestacions econòmiques per infant a càrrec l'any que li correspon, i que l'actual termini previst no sembla raonable atès que les despeses familiars ja han hagut de ser abonades.
D'acord amb això, el Síndic recorda l'obligació de l'Administració de ser diligent en l'atorgament de les prestacions i ajudes socials i de fer-ne el pagament en el menor temps possible, i suggereix al Departament de Benestar Social i Família que es facin efectives les prestacions de la persona interessada com més aviat millor.