Resolució
Q-09610/2014 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Rubí a diverses sol·licituds perquè es reparin les humitats d'un habitatge de protecció oficial

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Conservació i manteniment d'habitatges
Data d'inici 09/12/2014
Data de l'últim moviment 23/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Rubí Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Rubí a les diverses sol·licituds que ha presentat perquè es reparin les humitats que té al seu habitatge, titularitat de l'Ajuntament, i que, segons manifesta, li ocasionen problemes de salut.

Contingut

L'Ajuntament informa que el 19 de desembre de 2014 es va dur a terme una visita d'inspecció de l'habitatge arrendat a la promotora, en el marc de la qual s'ha pogut comprovar l'existència de desperfectes en les parets i sostre de l'habitatge com a conseqüència de filtracions, i que la causa d'aquestes filtracions es troba, molt probablement, en una fuita provinent de l'habitatge situat a la planta superior. L'informe de diagnosi recull la necessitat de contactar l'entitat bancària propietària de l'habitatge de la planta superior i també el president de la comunitat de propietaris. 

En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Rubí:

1. Que, com a propietari de l'habitatge, iniciï les actuacions de reclamació corresponents contra el propietari de l'habitatge de la planta segona, la comunitat de propietaris de l'edifici i/o les entitats asseguradores corresponents amb la finalitat, d'una banda, de reclamar la reparació de la fuita d'aigua que presumiblement és la causa de les filtracions a l'habitatge de la promotora, i de l'altra, de reparar els danys i perjudicis ocasionats en aquest habitatge.

2. Que valori la possibilitat de reclamar al propietari del pis situat a la planta segona el compliment dels deures legals d'ús, conservació i rehabilitació que li corresponen d'acord amb el que estableix l'article 197 i següents del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme de Catalunya. 

3. Que valori la possibilitat d'oferir a promotora de la queixa un canvi d'habitatge,  tenint en compte les condicions d'habitabilitat en què es trobi l'habitatge que actualment ocupa, la previsió temporal de què disposi l'Ajuntament per donar solució als problemes de filtracions i la disponibilitat d'habitatges amb protecció oficial al municipi. 

4. Que doni resposta a l'escrit presentat per la promotora en data 14 de novembre de 2014 i que la informi sobre les actuacions que estigui portant a terme l'Ajuntament per garantir el compliment de la legalitat urbanística i per donar solució a la problemàtica que planteja, i que la informi, si escau, de la viabilitat d'acordar un canvi d'habitatge.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/12/2014 Ajuntament de Rubí Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2014 Ajuntament de Rubí Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/01/2015 Ajuntament de Rubí Resolució pendent d'acceptació
10/03/2015 Ajuntament de Rubí Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
15/04/2015 Ajuntament de Rubí Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/04/2015 Ajuntament de Rubí Irregularitat
04/11/2015 Ajuntament de Rubí Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
23/11/2015 Ajuntament de Rubí Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració