Resolució
Q-09632/2014 Queixa relativa a l'atenció prestada pels serveis assistencials d'Althaia Xarxa Assistencial de Manresa a una persona que pateix una malformació arteriovenosa cerebral

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 10/12/2014
Data de l'últim moviment 09/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa exposa que el 2 d'abril de 2013 l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa va diagnosticar al seu fill una malformació arteriovenosa cerebral (MAV), diagnòstic confirmat el 23 de maig a l'Hospital de Sabadell Parc Taulí. Se li va programar una visita per a l'any següent i mentrestant no se li va fer cap tractament ni procediment assistencial. El 10 d'agost de 2013, aquest noi va patir un vessament cerebral, motiu pel qual va ser intervingut d'urgència a Badajoz, on es trobava de vacances.

La promotora considera que des d'aleshores la Xarxa Assistencial Althaia no proporciona al seu fill els tractaments que requereix amb prou celeritat, i que el tracte que se li dispensa no és adequat. Per tot això, va interposar una reclamació per responsabilitat patrimonial i una reclamació davant la Subdirecció d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària. 

De la informació rebuda se'n desprèn que l'Assessoria Jurídica del Servei Català de la Salut està instruint la reclamació de responsabilitat patrimonial de l'Administració que va instar la promotora, i que ha donat tràmit de vista i audiència de l'expedient a totes les persones interessades. S'indica que ?properament s'emetrà la proposta de resolució que haurà de ser valorada per la Comissió Jurídica Assessora?.

D'altra banda, pel que fa a l'escrit presentat davant la Subdirecció General d'Avaluació i Inspecció d'Assistència Sanitària, s'indica que no consta cap sol·licitud d'inspecció sanitària a nom de la promotora.

En vista d'aquesta informació, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes per tal que es revisi el circuït administratiu seguit en el cas de l'expedient de la promotora de la queixa per resoldre la reclamació de responsabilitat patrimonial que va formular i s'agiliti el procediment i els tràmits pertinents, a fi d'aconseguir una gestió administrativa que respongui als principis d'eficàcia, eficiència i economia que han de conformar qualsevol tramitació administrativa. També li suggereix que es faci un seguiment acurat de les actuacions realitzades per la inspecció i s'indiqui en quin tràmit es troben.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/01/2015 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2015 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/07/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/10/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
09/12/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació