Resolució
Q-10015/2014 Manca d'actuació dels serveis socials de l'Ajuntament de Barcelona davant les molèsties que genera una persona gran als seus veïns

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 31/12/2014
Data de l'últim moviment 22/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa exposa que el propietari d'un dels pisos de la seva finca és una persona gran que presumptament pateix algun trastorn, com ara síndrome de Diògenes, que fa anys que es manifesta, la qual cosa provoca una situació de manca d'higiene i salubritat a la finca, ja que l'acumulació d'escombraries i objectes provoca males olors i l'aparició de plagues de paneroles i d'altres insectes.

Expliquen que n'han informat els serveis socials per tal que puguin prendre les mesures adients per atendre aquest veí i trobar una solució a les molèsties que genera. Tot i això, el problema persisteix.

En l'informe tramès pels serveis socials d'atenció primària es fa referència a les actuacions concretes que s'han dut a terme des de l'any 2007 en relació amb aquest problema, i s'exposa que es va informar de la situació el Districte de Ciutat Vella per tal que, si ho considerava adient, iniciés una intervenció subsidiària, dugués a terme visites conjuntes amb el servei d'inspecció i valorés si era procedent dur a terme una neteja de xoc per ordre judicial. 

Posteriorment, el Districte ha informat que el 20 de març de 2015 es va fer una inspecció però ningú no va obrir la porta. Tot i això, des del replà es va constatar una forta pudor provinent de l'interior de l'habitatge i es va confirmar la presència de tota mena d'insectes. També ha informat que es tramitarà l'ordre corresponent de neteja, desinfecció i buidatge del pis i que, en cas que la persona denunciada no atengués l'ordre, es tramitaria al jutjat una sol·licitud d'autorització d'execució subsidiària. 

El Síndic entén, doncs, que l'Administració municipal ha actuat correctament en l'atenció d'aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/01/2015 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2015 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/04/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/05/2015 Districte de Ciutat Vella Resolució pendent d'acceptació
08/06/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
01/07/2015 Ajuntament de Barcelona No irregularitat
01/07/2015 Districte de Ciutat Vella No irregularitat
28/07/2015 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/10/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/12/2015 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració