Resolució
Q-10203/2015 Demora en el pagament d'una prestació meritada i no percebuda

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 27/11/2015
Data de l'últim moviment 13/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa exposa que en data 17 de març de 2014 va presentar una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes en relació amb una prestació que tenia concedida el seu marit, que va morir l'any 2013 sense haver cobrat tota la quantia que li pertocava perquè el pagament s'havia ajornat. Tot i això, encara no se li ha abonat cap import.

El Síndic recorda el deure de les administracions públiques de dictar resolució expressa i dins del termini màxim establert en tots els procediments, d'acord amb el que estableixen els articles 22 i 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que disposen que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest cas, ha transcorregut més d'un any des del moment en què es va fer la sol·licitud i, per tant, caldria agilitar la resolució i l'efectivitat del dret, amb un pagament àgil de la quantia que pertoqui.

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures oportunes per agilitar la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora i resoldre-la amb celeritat; i que, en cas que es reconegui que té dret a cobrar aquesta prestació, s'aboni la quantia corresponent al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
13/01/2016 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació