La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes que va presentar el 4 de desembre de 2014 en relació amb la situació de dependència de la seva mare, que era beneficiària d'una prestació econòmica vinculada al servei residencial i que quan va morir encara tenia pendent cobrar diverses mensualitats.
El Síndic recorda el deure de les administracions públiques de dictar resolució expressa i dins del termini màxim establert en tots els procediments, d'acord amb els articles 22 i 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
En aquest cas, ha transcorregut un any des del moment en què es va fer la sol·licitud, i per tant caldria agilitar la resolució i l'efectivitat del dret, amb un pagament àgil de la quantia que pertoqui. De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament que s'adoptin les mesures oportunes per agilitar la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora, per informar-la sobre l'estat de tramitació del seu expedient i resoldre-la amb celeritat, i en cas que es reconegui el seu dret al cobrament d'aquestes prestacions, que s'aboni la quantia corresponent al més aviat possible.